Oficjalna strona internetowa
Szkoły Podstawowej w Kalnikowie
im. dra Bolesława Orzechowicza

I MIĘDZYSZKOLNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO 28.05.2013r.

Organizator konkursu
Zespół Szkół w Stubnie
Koordynator konkursu: mgr Jolanta Szlachcic

Cele konkursu

-          popularyzacja języka angielskiego wśród dzieci i młodzieży,

-          uświadomienie uczniom znaczenia znajomości języków obcych
we współczesnym świecie,

-          rozbudzenie pozytywnej postawy i motywacji do nauki języka angielskiego,

-          wprowadzenie uczniów w atmosferę przyszłych egzaminów,

-          tworzenie płaszczyzny pozytywnej i twórczej rywalizacji uczniów i ich szkół

 

Uczestnicy konkursu

Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Stubnie
i Kalnikowie oraz Szkoły Podstawowej w Torkach i Lesznie. Z każdej szkoły
w konkursie może wziąć udział maksymalnie 9 uczniów. Lista uczestników powinna być przekazana koordynatorowi konkursu do 26.04.2013 r.

Termin i czas trwania konkursu

28.05.2013r. godz.9.00
czas trwania: 40 minut + 5 minut na czynności organizacyjne

Forma konkursu

Konkurs ma formę pisemnego testu, sprawdzającego wiedzę uczestników w zakresie gramatyki, słownictwa i komunikacji. W sytuacji określonej w pkt. 8 poniższej instrukcji, uczniowie odpowiadają ustnie przed komisją konkursową na 3 pytania, zgodnie z zakresem tematycznym dla poszczególnych grup wiekowych dołączonym do niniejszego regulaminu.
  

Instrukcja

  1. Konkurs odbywa się w trzech grupach wiekowych: klasa IV, V
     i VI szkoły podstawowej.
  2. Dla każdej grupy wiekowej przewidziany jest oddzielny test.
  3. Wymaga się, aby uczniowie siedzieli oddzielnie, aby zapobiec niesamodzielnej pracy.
  4. Nauczycielom nie wolno udzielać pomocy uczniom, która miałaby na celu zasugerowanie poprawnej odpowiedzi.
  5. Uczniowie na konkurs przynoszą tylko długopisy.
  6. Uczeń po otrzymaniu testu wpisuje na nim własne imię i nazwisko.
  7. Do każdego pytania w teście podane są cztery odpowiedzi od a) do d). Uczeń zaznacza prawidłową odpowiedź poprzez zakreślenie właściwej literki kółkiem. Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. W razie pomyłki uczeń zaznacza błędną odpowiedź znakiem X
    i zakreśla właściwą.
  8. Za każdą poprawnie zaznaczoną odpowiedź uczeń otrzymuje
    1 punkt. Uczeń może uzyskać maksymalnie 26 punktów. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów przez uczniów z trzema najlepszymi wynikami przeprowadzony zostanie dodatkowy sprawdzian ustny. Komisja przyznaje dodatkowo 1 punkt uczniowi, który wykazał się większą znajomością środków językowych podczas odpowiedzi.
  9. W dniu konkursu zostaną ogłoszone wyniki oraz rozdane dyplomy
    i nagrody książkowe.

 

Ocena prac konkursowych

Uczniowie z trzema najlepszymi wynikami w każdej grupie wiekowej otrzymują dyplomy i nagrody książkowe. Pozostali uczniowie otrzymują dyplomy uczestnictwa.

Wszelkie sprawy sporne oraz nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez komisję konkursową.

 

ZAKRES TEMATYCZNY DO
I MI
ĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU  JĘZYKA ANGIELSKIEGO
‘FOCUS ON ENGLISH’

STUBNO, 28 maja 2013 r.

KLASA IV

  1. Gramatyka
    - czasownik „to be”, „havegot”, oraz „can”
    - zaimki wskazujące „this/that”
    - przedimek nieokreślony „a/an” i określony „the”
    - zaimki osobowe i dzierżawcze
    - forma dzierżawcza rzeczownika ‘s
    - przyimki miejsca
    - konstrukcje „thereis/isn’t”, „thereare/ aren’t”

- regularna liczba mnoga
- liczebniki główne 1-100
- czas teraźniejszy prosty PRESENT SIMPLE
- pytania typu: How much?, How many?, Where?
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne z określnikami „some” i „any”

       2.   Funkcje językowe
             - pozdrawianie, przedstawianie się
             - wskazywanie przedmiotów
             - pytanie o wiek
             - opis relacji w rodzinie
             - opis pokoju
             - kolory
             - zwierzęta
             - wyrażanie czasu (godziny, dni tygodnia, miesiące)
             - wyrażanie chęci, upodobań, umiejętności
             - zakupy, zamawianie jedzenia, ceny

KLASA V

Zakres tematyczny z klasy IV oraz:
1. Gramatyka
    - nieregularna liczba mnoga
    - zaimki pytające typu: When?, What?, Why?
    - przyimki z określeniami czasu
    - stopniowanie przymiotników
    - liczebniki porządkowe
    - przysłówki częstotliwości
    - czas teraźniejszy ciągły PRESENT CONTINUOUS

  1. Funkcje językowe
    - porównywanie rzeczy
    - wyrażanie swojego hobby i zainteresowań
    - kraje i narodowości
    - części ciała
    - pory roku, określanie pogody
    - daty
    - sklepy, ważne obiekty w mieście

- wskazywanie kierunku
- pomieszczenia i przedmioty w domu
- zawody
- opisywanie ubrań

KLASA VI

Zakres tematyczny z klasy IV i V oraz:
1. Gramatyka
- konstrukcja GOING TO
- czasowniki typu: should, need to, must, have to
- nieregularne i regularne formy czasu przeszłego (2 forma z tabeli)
- liczebniki powyżej 100
- przysłówki tworzone od przymiotników
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- czas przeszły prosty PAST SIMPLE
- czas przeszły ciągły PAST CONTINUOUS
- czas przyszły prosty FUTURE SIMPLE

  1. Funkcje językowe
    - opis wyglądu i osobowości człowieka
    - jedzenie, przepisy kulinarne
    - wyrażanie planów, opinii, sugestii
    - porównywanie rzeczy
    - opis wydarzeń z przeszłości

    Koordynator konkursu
    mgr Jolanta Szlachcic