I MIĘDZYSZKOLNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO 28.05.2013r.
Organizator konkursu
Zespół Szkół w Stubnie
Koordynator konkursu: mgr Jolanta Szlachcic
Cele konkursu
- popularyzacja języka angielskiego wśród dzieci i młodzieży,
- uświadomienie uczniom znaczenia znajomości języków obcych
we współczesnym świecie,
- rozbudzenie pozytywnej postawy i motywacji do nauki języka angielskiego,
- wprowadzenie uczniów w atmosferę przyszłych egzaminów,
- tworzenie płaszczyzny pozytywnej i twórczej rywalizacji uczniów i ich szkół
Uczestnicy konkursu
Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Stubnie
i Kalnikowie oraz Szkoły Podstawowej w Torkach i Lesznie. Z każdej szkoły
w konkursie może wziąć udział maksymalnie 9 uczniów. Lista uczestników powinna być przekazana koordynatorowi konkursu do 26.04.2013 r.
Termin i czas trwania konkursu
28.05.2013r. godz.9.00
czas trwania: 40 minut + 5 minut na czynności organizacyjne
Forma konkursu
Konkurs ma formę pisemnego testu, sprawdzającego wiedzę uczestników w zakresie gramatyki, słownictwa i komunikacji. W sytuacji określonej w pkt. 8 poniższej instrukcji, uczniowie odpowiadają ustnie przed komisją konkursową na 3 pytania, zgodnie z zakresem tematycznym dla poszczególnych grup wiekowych dołączonym do niniejszego regulaminu.
Instrukcja
- Konkurs odbywa się w trzech grupach wiekowych: klasa IV, V
i VI szkoły podstawowej. - Dla każdej grupy wiekowej przewidziany jest oddzielny test.
- Wymaga się, aby uczniowie siedzieli oddzielnie, aby zapobiec niesamodzielnej pracy.
- Nauczycielom nie wolno udzielać pomocy uczniom, która miałaby na celu zasugerowanie poprawnej odpowiedzi.
- Uczniowie na konkurs przynoszą tylko długopisy.
- Uczeń po otrzymaniu testu wpisuje na nim własne imię i nazwisko.
- Do każdego pytania w teście podane są cztery odpowiedzi od a) do d). Uczeń zaznacza prawidłową odpowiedź poprzez zakreślenie właściwej literki kółkiem. Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. W razie pomyłki uczeń zaznacza błędną odpowiedź znakiem X
i zakreśla właściwą. - Za każdą poprawnie zaznaczoną odpowiedź uczeń otrzymuje
1 punkt. Uczeń może uzyskać maksymalnie 26 punktów. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów przez uczniów z trzema najlepszymi wynikami przeprowadzony zostanie dodatkowy sprawdzian ustny. Komisja przyznaje dodatkowo 1 punkt uczniowi, który wykazał się większą znajomością środków językowych podczas odpowiedzi. - W dniu konkursu zostaną ogłoszone wyniki oraz rozdane dyplomy
i nagrody książkowe.
Ocena prac konkursowych
Uczniowie z trzema najlepszymi wynikami w każdej grupie wiekowej otrzymują dyplomy i nagrody książkowe. Pozostali uczniowie otrzymują dyplomy uczestnictwa.
Wszelkie sprawy sporne oraz nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez komisję konkursową.
ZAKRES TEMATYCZNY DO
I MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO
‘FOCUS ON ENGLISH’
STUBNO, 28 maja 2013 r.
KLASA IV
- Gramatyka
- czasownik „to be”, „havegot”, oraz „can”
- zaimki wskazujące „this/that”
- przedimek nieokreślony „a/an” i określony „the”
- zaimki osobowe i dzierżawcze
- forma dzierżawcza rzeczownika ‘s
- przyimki miejsca
- konstrukcje „thereis/isn’t”, „thereare/ aren’t”
- regularna liczba mnoga
- liczebniki główne 1-100
- czas teraźniejszy prosty PRESENT SIMPLE
- pytania typu: How much?, How many?, Where?
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne z określnikami „some” i „any”
2. Funkcje językowe
- pozdrawianie, przedstawianie się
- wskazywanie przedmiotów
- pytanie o wiek
- opis relacji w rodzinie
- opis pokoju
- kolory
- zwierzęta
- wyrażanie czasu (godziny, dni tygodnia, miesiące)
- wyrażanie chęci, upodobań, umiejętności
- zakupy, zamawianie jedzenia, ceny
KLASA V
Zakres tematyczny z klasy IV oraz:
1. Gramatyka
- nieregularna liczba mnoga
- zaimki pytające typu: When?, What?, Why?
- przyimki z określeniami czasu
- stopniowanie przymiotników
- liczebniki porządkowe
- przysłówki częstotliwości
- czas teraźniejszy ciągły PRESENT CONTINUOUS
- Funkcje językowe
- porównywanie rzeczy
- wyrażanie swojego hobby i zainteresowań
- kraje i narodowości
- części ciała
- pory roku, określanie pogody
- daty
- sklepy, ważne obiekty w mieście
- wskazywanie kierunku
- pomieszczenia i przedmioty w domu
- zawody
- opisywanie ubrań
KLASA VI
Zakres tematyczny z klasy IV i V oraz:
1. Gramatyka
- konstrukcja GOING TO
- czasowniki typu: should, need to, must, have to
- nieregularne i regularne formy czasu przeszłego (2 forma z tabeli)
- liczebniki powyżej 100
- przysłówki tworzone od przymiotników
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- czas przeszły prosty PAST SIMPLE
- czas przeszły ciągły PAST CONTINUOUS
- czas przyszły prosty FUTURE SIMPLE
- Funkcje językowe
- opis wyglądu i osobowości człowieka
- jedzenie, przepisy kulinarne
- wyrażanie planów, opinii, sugestii
- porównywanie rzeczy
- opis wydarzeń z przeszłości
Koordynator konkursu
mgr Jolanta Szlachcic